Uudised

Õpime, muudkui õpime! 14. märts valdek.rohtma


Mitte ainult õpilased ei aja tarkust taga, vaid päris sageli istuvad koolipinki ka õpetajad. Uued õppesuunad ja metoodikad ei lase harjunud voolusängis ujuda.

Meie majas on erinevad koolitajad tavakülalisteks kujunenud, aga aeg-ajalt peame kohtuma ka mujal. Eilne koolituspäev Ülenurmel oli mõeldud tervist edendavatele haridusasutustele. Tervisemeeskonna liikmetena võtsid meie koolist kutse vastu Riina Võikar ja Reet Saksing. Oleme olnud selles nimekirjas peaaegu kümme aastat, korraldanud erinevaid koolitusi, osalenud õppepäevadel ja üritustel. Ikka selle nimel, et õppida aitama ennast ja teisi, tunda ennast erinevates olukordades turvaliselt ja ohutult.

Seekord keskendus koolitaja Pille Kriisa motiveerimisele. Ei õpetaja ega õpilane suuda alati kõike innukalt teha. Mõnikord on vaja enda seest üles leida see miski, mis tegutsema paneb. Kas selleks on kiitmine, millegagi premeerimine või hoopis kurjustamine? Värvikalt analüüsis koolitaja elus ette tulevaid olukordi, kus suudetakse jõuda uskumatute tulemusteni spordis või muusikas endale sisendades, et suudan. Kõigil algab õppimine sünnihetkest: kes ja missugust rolli mängib erinevatel eluperioodidel, et meist kasvaksid targad toetajad ja õppijad, sõltub nii paljudest asjaoludest. Sisukas päev möödus kaasa mõeldes ja uut avastades.

Mitte ainult õpilased ei aja tarkust taga, vaid päris sageli istuvad koolipinki ka õpetajad. Uued õppesuunad ja metoodikad ei lase harjunud voolusängis ujuda.

Meie majas on erinevad koolitajad tavakülalisteks kujunenud, aga aeg-ajalt peame kohtuma ka mujal. Eilne koolituspäev Ülenurmel oli mõeldud tervist edendavatele haridusasutustele. Tervisemeeskonna liikmetena võtsid meie koolist kutse vastu Riina Võikar ja Reet Saksing. Oleme olnud selles nimekirjas peaaegu kümme aastat, korraldanud erinevaid koolitusi, osalenud õppepäevadel ja üritustel. Ikka selle nimel, et õppida aitama ennast ja teisi, tunda ennast erinevates olukordades turvaliselt ja ohutult.

Seekord keskendus koolitaja Pille Kriisa motiveerimisele. Ei õpetaja ega õpilane suuda alati kõike innukalt teha. Mõnikord on vaja enda seest üles leida see miski, mis tegutsema paneb. Kas selleks on kiitmine, millegagi premeerimine või hoopis kurjustamine? Värvikalt analüüsis koolitaja elus ette tulevaid olukordi, kus suudetakse jõuda uskumatute tulemusteni spordis või muusikas endale sisendades, et suudan. Kõigil algab õppimine sünnihetkest: kes ja missugust rolli mängib erinevatel eluperioodidel, et meist kasvaksid targad toetajad ja õppijad, sõltub nii paljudest asjaoludest. Sisukas päev möödus kaasa mõeldes ja uut avastades.