Uudised

Töötuba vaimsest tervisest 12. aprill valdek.rohtma


Niisugune huvitav kohtumine Eesti Arstiteadusüliõpilaste pakutud koostöös Peaasi.ee ja mitmete teiste organisatsioonidega toimus 10. aprillil.

Gümnasistide ees oli arstiteaduse 1. kursuse tudeng Markus Kariis, kes on abiturientidest vaid pisut vanem. Kohtumise eesmärk oli jagada õpilastega nippe, kuidas märgata vaimse tervise probleeme endal ja teistel. Vähemtähtis polnud aspekt, kuidas toetada enda vaimset tervist ja aidata hädas olevat sõpra.

Räägiti meeleolu-ja tundeelu häiretest, söömishäiretest, vaimse tervisega seotud stigmadest. Lektor on saanud põhjaliku koolituse oma ala ekspertidelt, läbinud prooviloengu . Lisaks on projekti erilisus selles, et loengud on noortelt noortele. Õpilasi kaasatakse mõttevahetusse, võimalusel jagatakse isiklikke kogemusi.

11. klassi noored tegid väikese kokkuvõtte kuuldust-nähtust. Esitlust peeti heaks, sest saadi uusi teadmisi, külaline pakkus võimalust kaasa rääkida ja küsida. Hea oli, et sai lahti rääkida sõnapaari vaimne tervis ja lisaks  elulised näited. Üks kuulajatest märkas, et külaline tundis end ajuti ebakindlalt, aga vaatamata sellele oli meeldiv esineja.

Oli juttu õppimisest arstiteaduskonnas ja lektor ei varjanud, et on päris keeruline. Ta julgustas õppima, aga toetas mõtet, et kui noor jõuab äratundmisele eriala sobimatusest, pole vaja piinelda. Tuleb leida sobiv ja uusi valikuid ei tohi häbeneda.

Niisugune huvitav kohtumine Eesti Arstiteadusüliõpilaste pakutud koostöös Peaasi.ee ja mitmete teiste organisatsioonidega toimus 10. aprillil.

Gümnasistide ees oli arstiteaduse 1. kursuse tudeng Markus Kariis, kes on abiturientidest vaid pisut vanem. Kohtumise eesmärk oli jagada õpilastega nippe, kuidas märgata vaimse tervise probleeme endal ja teistel. Vähemtähtis polnud aspekt, kuidas toetada enda vaimset tervist ja aidata hädas olevat sõpra.

Räägiti meeleolu-ja tundeelu häiretest, söömishäiretest, vaimse tervisega seotud stigmadest. Lektor on saanud põhjaliku koolituse oma ala ekspertidelt, läbinud prooviloengu . Lisaks on projekti erilisus selles, et loengud on noortelt noortele. Õpilasi kaasatakse mõttevahetusse, võimalusel jagatakse isiklikke kogemusi.

11. klassi noored tegid väikese kokkuvõtte kuuldust-nähtust. Esitlust peeti heaks, sest saadi uusi teadmisi, külaline pakkus võimalust kaasa rääkida ja küsida. Hea oli, et sai lahti rääkida sõnapaari vaimne tervis ja lisaks  elulised näited. Üks kuulajatest märkas, et külaline tundis end ajuti ebakindlalt, aga vaatamata sellele oli meeldiv esineja.

Oli juttu õppimisest arstiteaduskonnas ja lektor ei varjanud, et on päris keeruline. Ta julgustas õppima, aga toetas mõtet, et kui noor jõuab äratundmisele eriala sobimatusest, pole vaja piinelda. Tuleb leida sobiv ja uusi valikuid ei tohi häbeneda.