Uudised

Astronoomia või astroloogia? 20. veebruar valdek.rohtma


17. veebruaril osalesid Võnnu Keskkooli 8. ja 9. klassi õpilased õppekäigul Tartu Observatooriumi külastuskeskuses Tõraveres 4,5 tunnisel märkimisväärsete pausideta aktiivõppeprogrammil  “Astronoomia”, mis oli koosnes nii kuulamist kui praktilist osalemist nõudvatest tegevustest.

Esmalt võrreldi planeetide suhtelist suurust ja kaugust üksteisest. Seejärel tutvustati maailmaruumi ehk universumit. Anti ülevaade kosmosest, kui Maal elu võimaldava keskkonna tegurist. Kirjeldati kaasaegseid arusaamu, teadmisi ja prognoose kosmosevaldkonnas, uurimismeetodeid ning tehnoloogiad. Arutleti kosmose saastamise ja kosmoseprügi loomise pikaajalist mõju inimese elule Maal. Programm jätkus töölehtede täitmisega, kusjuures infot oli vaja otsida ruumi seinal asuvatelt infotahvlitelt. Elevust põhjustas ekspositsioonis olev 270 kg meteoriiditükk, mis oli kukkunud Maale Siberis. Töölehtede täitmise tulemuseks kujunesid ettekanded, kus oli vaja joonistada skeem ja kirjeldada saadud tulemusi. Kümnekonna minutilise lõunapausi järel suundusime teleskoobi ruumi, kus anti põhjalik ülevaade peegelteleskoobi töötamise põhimõttest. Seejärel oli võimalus ka ise väike teleskoop kokku monteerida, mille töökorras olekut kontrolliti akna taga toimuva vaatamisega. Paljudele oli üllatuseks tekkinud pööratud kujutis, mis aga ei sega  tähtede vaatlust. Õppepäeva lõpus said tähelepanelikumad õpilased kingituseks erilise lauamängu. Tartu Observatoorium kinkis koolile raamatu „Tatu Observatoorium“. Töölehtede täitmisel koostasid õpilased alates Päikesest planeetide meeldejätmiseks sealsetele juhendajatele väga meeldinud lause: “Punane Mazda veeres mööda maanteed ja sõitis umbes neljakümnega”.

Osalejad tänavad nii päeva läbiviijaid kui finantseerijaid nii toreda ja arendava päeva eest!

17. veebruaril osalesid Võnnu Keskkooli 8. ja 9. klassi õpilased õppekäigul Tartu Observatooriumi külastuskeskuses Tõraveres 4,5 tunnisel märkimisväärsete pausideta aktiivõppeprogrammil  “Astronoomia”, mis oli koosnes nii kuulamist kui praktilist osalemist nõudvatest tegevustest.

Esmalt võrreldi planeetide suhtelist suurust ja kaugust üksteisest. Seejärel tutvustati maailmaruumi ehk universumit. Anti ülevaade kosmosest, kui Maal elu võimaldava keskkonna tegurist. Kirjeldati kaasaegseid arusaamu, teadmisi ja prognoose kosmosevaldkonnas, uurimismeetodeid ning tehnoloogiad. Arutleti kosmose saastamise ja kosmoseprügi loomise pikaajalist mõju inimese elule Maal. Programm jätkus töölehtede täitmisega, kusjuures infot oli vaja otsida ruumi seinal asuvatelt infotahvlitelt. Elevust põhjustas ekspositsioonis olev 270 kg meteoriiditükk, mis oli kukkunud Maale Siberis. Töölehtede täitmise tulemuseks kujunesid ettekanded, kus oli vaja joonistada skeem ja kirjeldada saadud tulemusi. Kümnekonna minutilise lõunapausi järel suundusime teleskoobi ruumi, kus anti põhjalik ülevaade peegelteleskoobi töötamise põhimõttest. Seejärel oli võimalus ka ise väike teleskoop kokku monteerida, mille töökorras olekut kontrolliti akna taga toimuva vaatamisega. Paljudele oli üllatuseks tekkinud pööratud kujutis, mis aga ei sega  tähtede vaatlust. Õppepäeva lõpus said tähelepanelikumad õpilased kingituseks erilise lauamängu. Tartu Observatoorium kinkis koolile raamatu „Tatu Observatoorium“. Töölehtede täitmisel koostasid õpilased alates Päikesest planeetide meeldejätmiseks sealsetele juhendajatele väga meeldinud lause: “Punane Mazda veeres mööda maanteed ja sõitis umbes neljakümnega”.

Osalejad tänavad nii päeva läbiviijaid kui finantseerijaid nii toreda ja arendava päeva eest!